Poslechovost podcastů na Spotify

Poslechovost podcastů na Spotify

Když mě po dvou letech vydávání tvorby Vaše jméno je vaše značka napadlo, že bych mohl podcast dodávat i na Spotify, měl jsem z toho velkou radost.

Říkal jsem si, že nechápu, proč mě to nenapadlo už dávno. A že tak zasáhnu další publikum. Hned jsem se pustil do zkoumání jak se tam dostat, našel super-tajný formulář na Google docs, a podcast do Spotify odeslal.

Za rok se nestalo nic. Já na to zapomněl, a vůbec neřešil. Přišlo jaro 2018 a v hlavě se mi zase vynořila myšlenka na zvětšení publika. Začal jsem zkoumat, jak to dělají amíci.

Ukázalo se, že mít podcast hostovaný na SoundCloudu je takové fujky fuj, a nejen Spotify je nemá rádo (asi jde o to, že SoundCloud je primárně hudební platforma a tak v podstatě Spotify konkuruje). RSS feed ze SoundCloudu mi tedy neschválili.

A jak to dělají ti amíci? Jednoduše. Hostují u takového poskytovatele, se kterým nejen nemá Spotify problém, ale hlavně má dokonce navázanou spolupráci a obsah aktivně do platformy Spotify odesílá.

Vytvořil jsem účet, začal platit další hosting a láduju tedy podcasty na Spotify. Už dlouho zvažuju přechod ze SoundCloudu právě tam kompletně, tak si to postupně chystám. Zatím jsem se k tomu ale nebyl schopný dokopat.

A tak se zase sešel rok s rokem a já koukám na čísla. I přes moji relativně aktivní podporu mám na Spotify 4,3 % všech posluchačů. Nedalo mi to a udělal jsem si takovou malou anketu mezi několika desítkama dalších podcastujících (z Ameriky) a poptal se je na čísla. V podstatě je na tom většina úplně stejně, v rozpětí 5-15 %.

To mi přijde jako málo. Čekal jsem víc. Jsem zvědavý, jestli se to do budoucna změní, hlavně poté, co Spotify teď kupuje platformy pro podcasty a budou se snažit audio-obsahu věnovat ještě víc.

Zatím mi tedy vede iTunes a právě onen SoundCloud (v závěsu jsou poslechy na webu, rovněž skrze SoundCloud embed).

Je to pochopitelně o cílové skupině. Já dělám obash pro freelancery/podnikatele a tvůrce, tedy dejme tomu věkovou skupinu spíše 20+. Od jednoho manažera z Libsyn vím, že na Spotify je mladší publikum, takže pokud by měl někdo obsah pro mladší ročníky (tedy 13+) dostane se ke  20 % až 50 %.

Uvidíme, jak se mi to podaří tlačit v následujícím roce.

Přihlásit k odběru novinek z #PodCarou se můžete zde (při zaškrtnutí políčka).

Chcete poradit? Můžete si vyzkoušet konzultaci bez rizika.