Jak pojmenovat svoje podnikání a jakých chyb se vyvarovat

Jak pojmenovat svoje podnikání a jakých chyb se vyvarovat

Výběr jména pro podnikání je pro někoho hračka. Někomu dá zabrat a někdo to vyloženě nenávidí. Pro někoho je volba hned jasná a někdo není s ničím co vymyslí spokojený.

Přehrát na  iTunes — Spotify

Já jsem si s vymýšlením jmen užil. Napřed jsem tím trávil zbytečně moc času. Pak jsem tím trávil tolik času, že jsem vlastně nic jiného nedělal. A pak mi to začalo být jedno a od té doby mám klid.

Občas si na sebe ušiju spolu se ženou, s kolegy nebo kamarády nějaký nový projekt. Dříve či později je název potřeba řešit, což se daří s příliš velkou nahodilostí, než by se mi líbilo.

Během let se mi podařilo natrefit na pár zajímavých situací a bylo mi líto se o pár z nich nepodělit.

Tenhle díl jsem navíc psal až zbytečně dlouho. Vlastně, kdyby nebylo Marketing festivalu... to už je potřeba si poslechnout.

Třeba i o tom, jak mě název tohohle podcastu potrápil.

A tak tady je pád bodů, který beru na vědomí když vymýšlím názvy

  • Je nové jméno snadno vyslovitelné?
  • Opakují se v něm nějaká písmena nebo čísla?
  • Kolik existuje jmenovců v případě osobního jména?
  • Nemá někdo chráněnou značku s tímhle jménem?
  • Jsou volné domény?
  • Na jakých jazykových trzích budu působit?
  • Zvládnu ho dobře sledovat automatickými nástroji (unikátnost)?
  • Je krátký?
  • Dá se v češtině snadno skloňovat?
  • Vyhni se trendům!
  • Nové jméno se ti musí líbit a musíš mu na 100 % věřit
  • Pozor na negativní dvojsmysly

Neboj se podnikat pod svým jménem. Já jsem kdysi taky zkoušel najít jinou cestu, ale nakonec je to moje jméno opravdu ta nejsnadněji prosaditelná značka.

Odkazy z epizody:

Přihlásit se k odběru novinek můžete zde

Textový přepis epizod k dispozici za podporu na Patreonu.

Chcete poradit? Můžete si vyzkoušet konzultaci bez rizika.